A lersokban szerepl kpekre jobb egrgombbal kattints r s ott a "kp megjelentse" opcit vlaszd! gy kinagytva, olvashatan tanulmnyozhatod az illusztrcikat!!!
Egy szerkesztett kpnl fontos, hogy az apr mozgsoknl kln mozogjon a megmozgatott elem a httrtl!
A kp elksztshez szksged lesz a PSP egyik verzijra s a Jasch Animation Shop 3-ra . Mindkt programot letltheted innen, ami "Izike" kpszerkeszt oldalra visz. LETLTS
Most lerom nektek rszletesen, hogy n hogyan csinlom a mozgsokat a kpeimen.
Beteszek egy alap kpet a PSP-be.
Azt feldsztem az elre elksztett s a programban elmentett tubikkal s keretekkel, (tubi kszts lersa) gyelve arra, hogy minden ujjabb elem j rtegre kerljn. (
) Majd az elkszlt kpet gy rtegenknt hagyva megduplikzom, (fell a menben "Window", majd "Duplicate" ) ezt a lps sort megismtlem mgegyszer. gy mr van 3 egyforma kpem egyms alatt.
Leviszem mind 3 kpet a munka asztalom aljra a "-"-lal s felrom a neveiket egy paprra. (legalbb is az elejn rdemes felrni, aztn mr rutinbl meg fogod tudni jegyezni s akkor mr nem kell felrni.)
...Majd az egyik szlst felviszem kzpre. Ezen fogunk mozdtani elszr.
Bal oldalon a mensorban megkeresitek alulrl a msodik pittogrammot aminek a neve "Warp Brush" (jele ecset, ami hullmos vonalat hz) s arra kattintotok.
Ekkor ha a kp fl viszitek az egereteket egy ecset jele jelenik meg, krltte egy krrel s felette egy bal fel mutat nyillal. A kr nagysga mutatja a mozgathat fellet nagysgt, amit fell a "Size"-vel tudtok lltani. (alul a "size" alatti kk csuszkval, vagy egyszeren a nyilakkal fel, le.)
A "warp mdes"-sel fell tudjtok belltani, hogy milyen mdon hzza szt a kvnt rszt. (balra mutat egyenes nyl: "Push" egy adott rszt elhz egyenesen; a ngy kifele mutat nyl:"Expand" egy adott pontbl szttolja a kpet; a befel mutat ngy nyl: "Contract" pedig sszehzza a kped egy adott rszt; Jobbra kanyarod nyl: "Right Twirl" megcsavarja a kpet az adott ponttl kiindlva; ....stb.)
...Ezt majd kikisrletezitek!
Btran kattintsatok brmelyikre s prbljtok ki, majd ha nem tetszik a mozgs, akkor "Edit" majd "undo ..."-val visszavonhatjtok a lpst.
Mieltt a "Warp bush" ecsetet hasznlni kezdentek, ki kell jellni azt a rteget a kpeteken, amit meg akartok mozgatni! (pl. n a kisfi kezben lv anyagot fogom meglebegtetni, ezrt arra a rtegre kattintok, amelyiken a kisfi van egyedl. Kk szn jelzi, hogy ki van jellve a rteg.) A tbbi rtegen a szemet pedig be kell csukni! Ezt gy csinljtok, hogy sorban rkattintotok a rtegeken a bal als sarokban lv szemekre. (mikor rkattintasz egy rtegen a szemre, akkor a kzps nagy kpedrl eltnik az a rteg, s vgl csak a mozgatni kvnt rteged marad kzpen.)
Elszr most kattints az egereddel a balra mutat nyilra s a bal egrgombot lenyomva tartva hzztok el egy kicsit a kvnt rszletet. (pl. a gyereknl lv kend egy rszt, s gy lesz majd a vgn olyan, mintha lebegtetn a szl.)
A kvetkez lps most az, hogy levigyk a kpet a tlcra s a mellette lv kzps kpet tegyk be kzpre.
...Ott ismt rkattintok a "Warp Bush" ecsetre s kijellm a mozgatni kvnt rteget s a tbbin a szemet lezrom, majd ismt hzok kicsit a kpen csak most arrbb, nem ugyan ott, mint az elbb.
A 3. kphez nem nylok. Azt eredetiben hagyom.
Az sszes kpen kinyitom a szemeket s ssze fzm a rtegeket. (Rteg sszefzse: "Layers" - majd ott "Merge" s vgl "Merge visible", majd okzom a felugr ablakot.)
Most mr csak t kell vinni a "Jasc Animation Shop" programba a kpkockkat.Ezt egyesvel kell vgrehajtani. fontos, hogy minden kockt tmsoljunk az Animba! (n mindig elkezdem egyik szlrl az tvitelt s sorban haladok.)
Kzpre teszed az els kped s a fels menben rkattintasz az "Edit"-re, majd ott a "Copy"-ra.
Most megnyitod a Jasch Animation Shop 3 programot s ott fell a menben rkattintasz az "Edit"-re, majd ott a "Paste"-ra s az "As new animation"-ra. gy mr t is msoltad az els kpedet a PSP-bl.
Vissza msz a PSP-be s kzpre teszed a kvetkez kpedet (kzps). Megint az "Edit"-re kattintasz, s ott a "Copy"-ra. Majd vissza nyitod az Anim programot s ott elbb az "Edit"-re kattintasz, s ott a "Paste"-ra, majd a "After current frame"-ra (fellrl a 3.). S ugyan ezt megismtled a 3. kpeddel is. gy mr tmsoltad mind 3 kpedet az Anim progiba.
Mieltt sszefznnk a kpkockkat mozgs kpp, be kell lltanunk mg pr dolgot.
Elszr is a kpnk mrett kell belltanunk. Az idelis mret 500 x ...., hisz ez elg nagy ahoz, hogy lssuk, de nem tl nagy, gy nem terheli tl a gpet amivel meg szeretnnk nzni.
A kp mrett gy tudod belltani:
....Fent a mensorban rkattintasz az "Animation"-ra s ott a "resize animation"-ra. El ugrik ekkor egy ablak, ahol a "Pixel size"-nl a "Width"-t 500 ra lltod, majd leokzod. Ekkor mr megfelel lesz a kped mrete.
Ezutn rkattintunk a "control" (Ctrl) billenty lenyomva tartsa kzben mind hrom kpkocknkra, s ezzel kijelljk a kpkockinkat. (a kpkockk krl kk-piros keret lthat) s belltjuk a mozgsunk sebessgt.
A mozgs sebessgt lltalban gyors mozgsnl 20-ra lltjuk, de minl lassbb s finomabb mozgst szeretnnk, annl nagyobb szmra lltjuk.
Rkattintunk elszr az "Animation"-ra, majd ott a "Frame properties"-re. Ekkor elugrik egy ablak, ahol llthatod a mozgs sebessgt. (alapbl mindg 10-re ll be)
n a jelen esetben 25-re lltottam a mozgst.
Most mr csak el kell mentennk a ksz kpet. (File" s "Save as")
El is kszlt a mozgs kpnk! Remlem tudtam segteni neked, hogy te is hasonl mozgsokat tudj kszteni! rlnk, ha megtisztelnl azzal, hogy megmutatnd az els kpedet, amit az n lersom segtsgvel ksztettl! J szerkesztgetst! Pusza: Edit