A lersokban szerepl kpekre jobb egrgombbal kattints r s ott a "kp megjelentse" opcit vlaszd! gy kinagytva, olvashatan tanulmnyozhatod az illusztrcikat!!!
Nagyon sokan rdekldnek, hogyan ksztem mostanban a kpeimet......
Elhatroztam, hogy megprblom sszeszedni a gondolataimat s rszletesen, de mgis egyszeren s rtheten lerni az apr trkkket, amiket hasznlok a szerkesztsnl.
Jelenleg n a PSP X-et hasznlom a szerkesztseimhez.
Jtancsaim a szerkesztshez:
Mivel mostanban nagyon kevs idm van, gy kifejlesztettem egy nagyon gyors s egyszer kpszerkesztsi mdszert. Tubikat ksztek, mikor idm engedi s azt mentem el a programba gy, hogy "fjl"-ra katt, ott "export"-ra katt, itt "picture tube"-ra katt. Ekkor eljn egy j ablak. Itt el kell nevezni az adott tubit , "tube name"-hez kell berni egy nevet, vagy szmot, stb. Mshoz ne nyuljatok, csak a nevt rjtok be a tubinak!!! Majd "OK" s mr van is egy j tubid! Tbb szz, akr tbb ezer tubit is elmenthetsz s a ksbbiekben csak rkattintva hasznlhatod a szerkesztshez, mint egy nyomdt.
Kijellm a „Freehand selection”-nal (lassz) a kvnt kprszletet, amit tubi-nek szeretnnk. „Edit”, „copy”. Majd megint „edit”. Ha j kpre akarom tenni s elmenteni tubinak, akkor a „Paste as New Image”-ra katt. (A kp mindig „raster”-ban legyen) Ezt menteni gy: „file”, „export”, „picture tube”. Ott berom az adott tube elnevezst (pl. csaj1) majd okzom.
A kpre feltett tubit el is lehet forgatni, vagy arrbb helyezni, ha nem j helyre kerlt vletlenl. Arra mindg figyeljetek, hogy minden dszt elemet kln rtegre tegytek!!!!
Tubi elforgatsa: „Pick tool”-lal (nyl) katt, kzps krtl indul egy egyenes vonal, mely egy kis ngyzetbe torkollik, arra, ha rmutatok az egrrel, akkor kt elforgatst jelz nyilat ha ltok, arra katt s az egrrel fordtom a kvnt helyre.
res j rteget gy tudtok betenni:
Fent a menben katt a "layers" feliratra, s ott az els lehetsgre. ("New raster layer") Ekkor megint egy j ablak ugrik el, amiben semmit nem kell lltani, csak le kell okzni!!! s mr meg is van az j res rteg, amire rakhatod a tubedat.
Sajt kerettel is dsztheted a kpedet, de n mostanban ugyan gy , mint ahogy a tubikat ksztem, kereteket is ksztek s elmentem a progiba a keretekhez.
Sajt keret ksztse: „Image”, „Add borders”, itt belltom a szlessgt, szint, stb. majd okzom.
Fnyjtkaim trkkjei:
Fut fny: Egyszin keretnl: „Magic word tool”-lal katt a keret egy pontjra, ezzel kijelli magtl a keretet. (fell „feather” nullra legyen lltva!) „window”, „duplicate”- minimum 3-szor. „picture tubi tool”-ra katt, ott betenni pl. csillagot. Kpenknt mindig arrbbra tenni r a kivlasztott tubit a keretre. Kpenknt „selection”, „select none”, hogy kivegye a kijellst. Majd kpenknt tmenteni az Animation shop3-ba („Edit”, „copy”, majd az animcion shopban „edit”, „paste”,”As new animation” majd a tbbi kpnl „edit”, Paste”,”after current frame”) Belltom a kp nagysgt, („animation”, „resize animation”-„width”500) majd a gyorsasgt („frame properties” – kb. 18-40-ig) Majd mentem a ksz futfnyes kpet. („file”, „save as”)
Mostanban egyszerstettem ezen a mdszeren, s a baloldalon lv palettasorban a "lighten/darken brush" -sal vilgostom a kpeket. A ksz kpet legalbb 1-2 pldnyban megduplzom, a fels menben a "window"-ra, ott "duplicate"-ra kattintok s mr meg is duplztam a kpet. Ha mg egyszer rkattintasz, akkor mg egy msolatod lesz a kpbl. Ezutn mr csak arra kell figyelned, hogy mindig mshol vilgosts a kpeken. Nagyon szp fnyhatsokat lehet vele elrni!
Keret dombortsa, stb. : „Effects”, „3D effect”, „inner bevel” (domborts), de mst is jellhetnk. Ott belltjuk tetszs szerint, majd okzzuk.
A mozgatst a kpeimen gy ksztem:
Mozgats gy, hogy a httr ne mozdljon el: gy tegynk a kpre tubet, hogy betesszk az alap kpet, majd „layers”, „new raster layer”, ott okzni. gy be tesz egy j tltsz rteget. Most rteszem a megfelel helyre a tube-met. Most jobb oldalt annl a kprtegnl lv szemre kattintok, amelyiket nem akarom mozgatni. Megmozgatom a kpen amit akarok a „warp brus”-sal, majd egybefzm a rtegeket a „layers”, „merge”, „merge all”-lal. Ugyan ezt vgig csinlom a tbbi kppel is.